منابع مشابه
Hittite andurza “inside, indoors” and the Indo-Hittite Hypothesis
Hittite attests an adverbial form andurza, with the basic meaning " inside; indoors ". It is often found opposed in ritual texts to askáz (ablative of aska-'gate') " out of the gate, outdoors " (see Puhvel [1984: s.v.] for citations); it also occurs in treaties with reference to rebellions in the meaning " in the interior, internally " , and is therein opposed to aravza (an old ablative of arva...
متن کاملSegmenting Reliefs on Triangle Meshes
!8*&,0*/'& !"#$"%& '/# D)<#&? *7#< )$ >'/)6*7 )$<*70/)#7 96/ ,*/,67#7 7*8" '7 ',,&?)$% 4/'$<7 06 ,'82'%)$% '$< <#86/'0)$% ,6/8#&')$E$ 6/<#/ 06 #'7)&? ',,&? /#&)#97 06 3CF :6<#&7; )0 )7 690#$ <#7)/'4&# 06 /#>#/7#G#$%)$##/ ,/#>)6*7&? <#7)%$#< '$< :'$*9'80*/#< /#&)#97HF 78'$$#/7 8'$ %#$#/'0# 0/)'$%&# :#7"#7 9/6: 64I#807 D)0" /#&)#97J "6D#>#/; ,/#>)6*7 :#7" 7#%:#$0'0)6$ D6/2 "'7 $60 86$7)<#/#< 0"# ...
متن کاملSegmenting Reliefs on Triangle Meshes
!8*&,0*/'& !"#$"%& '/# D)<#&? *7#< )$ >'/)6*7 )$<*70/)#7 96/ ,*/,67#7 7*8" '7 ',,&?)$% 4/'$<7 06 ,'82'%)$% '$< <#86/'0)$% ,6/8#&')$E$ 6/<#/ 06 #'7)&? ',,&? /#&)#97 06 3CF :6<#&7; )0 )7 690#$ <#7)/'4&# 06 /#>#/7#G#$%)$##/ ,/#>)6*7&? <#7)%$#< '$< :'$*9'80*/#< /#&)#97HF 78'$$#/7 8'$ %#$#/'0# 0/)'$%&# :#7"#7 9/6: 64I#807 D)0" /#&)#97J "6D#>#/; ,/#>)6*7 :#7" 7#%:#$0'0)6$ D6/2 "'7 $60 86$7)<#/#< 0"# ...
متن کاملSegmenting Periodic Reliefs on Triangle Meshes
Decorative reliefs are widely used for e.g. packaging and porcelain design. In periodic reliefs, the relief repeats a pattern, for example all the way around an underlying surface of revolution. Reverseengineering of existing reliefs allows them to be re-applied to different base surfaces; we show here how to segment a single repeat unit of a periodic relief starting from a scanned triangle mes...
متن کاملsurvey on the rule of the due & hindering relying on the sheikh ansaris ideas
قاعده مقتضی و مانع در متون فقهی کم و بیش مستند احکام قرار گرفته و مورد مناقشه فقهاء و اصولیین می باشد و مشهور معتقند مقتضی و مانع، قاعده نیست بلکه یکی از مسائل ذیل استصحاب است لذا نگارنده بر آن شد تا پیرامون این قاعده پژوهش جامعی انجام دهد. به عقیده ما مقتضی دارای حیثیت مستقلی است و هر گاه می گوییم مقتضی احراز شد یعنی با ماهیت مستقل خودش محرز گشته و قطعا اقتضاء خود را خواهد داشت مانند نکاح که ...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Bulletin of the Society for Near Eastern Studies in Japan
سال: 1960
ISSN: 1884-1384
DOI: 10.5356/jorient1955.3.63